Chiteki Life*

I just try to write about my Oklahoma life in English.

Friday, June 09, 2006

The Da Vinchi Code


The other day, my friend and me watched "The Da Vinchi Code".
It was good for me cause I'm interested in art as some of you know.
I don't know which parts are true and which parts are not.
But I enjoyed the movie.
Some scenes was frightning to me though.

One thing that made me happy was I could understand almost whole story in English!
It means my poor listening skill is getting better than before.
So I'm happy! :D

A few days later, I talked about the movie with my roomies.
I was just wondering why christian people don't like it.
They said non-believers or baby-believers may believe the story though it's not true, so it might be dangerous.

Sometimes, I think religion can help people to easily live.
But most of the time, the religion could be a cause of a fight, an arguement, and a quarrel.
I guess that everyone wanna believe their own religion is the best of all.
I think people can believe whatever they wanna believe and no one should criticize other religion cause nobody know which one is really truth.

Religion would be an eternal theme for human.

Sunday, May 14, 2006

Finally!

Yesterday, I got a desk from my friend who graduated from UCO and will go back to Japan tomorrow. Finally I got the desk!!! :)
Until yesterday, I studied on the floor or used a computer on a card board. It looked like a old poor student in Japan...

However, I haven't decided where I'm gonna put it on in my room yet.
That'll be a great plan for summer vacation!! Yay!
Cause I don't have anything to do in summer except work at cafeteria.
So, I'm kinda bored almost everyday.
Now even going to walmart to buy glossary is a big plan for a day! :)
I try to find something to do for everyday though.

Anyways, I'm happy to have the desk.
Thank you, mika! And thank you for carrying, chuya!

Saturday, May 13, 2006

バトン from サオリ

【ルール一】同じ人から二度回ってこない限り「回答済」はありえない、究極のリサイクル。友達、恋人、はたまた赤の他人までとにかく回しに回して下さい。

【ルール二】このバトンの中では、あなたにバトンを回して来た人の事を「あいつ」とします。あなたが思う、あいつの印象etc…正直にお答え下さい。


☆0 あいつの名前を教えて下さい。

サオリ


☆1 ぶっちゃけあいつとどういう関係?

オクラホマ来て、友達を通じて仲良くなった。
結構似てるトコがあるから話しやすい。


☆2 あいつを色で例えると?

ワインレッド。
大人っぽい感じだから。


☆3 あいつを四字熟語で例えると?

ごめん、四字熟語があんまり知らない・・・

 
☆4 あいつの良い所、ひとつ教えて。

ひとつダケか・・・・・
友達想いなトコロかな。
ホント思いやりのあるイイ子デス!


☆5 あいつの嫌な所、ひとつ教えて。

一人で問題を抱え込んじゃうトコかねぇ。

  
☆6 あいつに唄わせたい歌は?

Do As Infinityの♪ブランコとか?


☆7 あいつと遊びに行くならどこ?

モールとかカフェとかかねぇ。
何かオシャレそうな場所が似合いそう☆


☆8 あいつと一日入れ替われたら、何をする?

サオリくらい大人っぽくオシャレしてみたい。


☆9 この場を借りて、あいつに言ってやりたい事があれば。

あーそーぼー♪


☆10 あなたについて答えさせたい、次の回答者最大7人。

げんさん
ゆうちゃん
Ai
Kazumo
ちーさん
りえを
ぱんみみ

Friday, May 12, 2006

Bug's Party

Lately, a lot of ants hang out in my apt.
They were everywhere.
It was almost like moving out or having party.
I know everyone loves my apt but our apt is for human!

Unfortunately, most of them had to go heaven...
However, still they wanted to have a party.
So, I called a special guest for them.
He put spray on around kitchen and behind a refrigerator.

Now, just a few of them visit us.
I hope no more ants come.

Thursday, May 11, 2006

『いい男』 バトン from 遼子ちゃん

※このアンケートは女性だけが答えられます。
1. 「理想の男性」についていくつか質問します。
2. 質問に対して○か×で答えてください。△はナシで!!!
3. 2の理由も書いていただくと、世の男性の参考になります(任意)


Q1: 「○○ちゃん決めて」といつも優柔不断な人より、少し強引な男がいい。



自分が優柔不断だから相手もそうだと何も決まらないと思う。
「どーする?」とかって聞く人よりも「○○行くぞ!」とか言っちゃう位の人のが、「ハイ、ついていきます~」ってな感じになるからGOOD!(^-^)

 
Q2: マメにメールや電話をしてくる人より、ちょっとそっけないくらいの男がいい。

×

△って答えがダメらしいので、×。
マメな人ってイイと思うけど、あんまりしょちゅう電話とかPush多すぎると引いちゃうタイプ。
少し素っ気ナイ方が逆に気になって自分の方からAction起こしたくなるカモ。(*´▽`*)


Q3: 女友達の少ない人より、たくさん女友達のいる男がいい。

×

女友達ばっかだとタラシっぽく見えるから嫌だなぁ~(¬_¬)
それに嫉妬しちゃうカモ。


Q4: 頑張り屋・努力家より、どちらかというと要領のいい天才肌の男がいい。

×

天才肌の人って何でもすぐ出来ちゃうから飽きっぽいんだよね~
人にもよるけど、そういう人って出来ない人の気持ち知らないからバカにしたりするから嫌だなぁ・・・
何かに一生懸命頑張ってる姿は男女共にステキだしね☆(´▽`)


Q5: お酒は飲めない人より、飲める男がいい。



一緒にお酒飲んで、相手が先に潰れられちゃって1人で飲むなんて淋しいじゃん?
まあお付き合い程度に飲めるくらいでイイんではないでしょうか。


Q6: たばこを吸う人より、吸わない人の方がいい。



タバコは吸ってる人だけじゃなくて、周りの健康にも悪いからねぇ。


Q7: おとなしい人より、飲み会では必ず盛り上げ役のノリのいい男がいい。



コレも△がいーんだけどなぁ、ホントは・・・
ノリのイイ人って楽しいし、憧れは持つかもしれないけど、長い目で見たらきっと自分とは合わないカモって思う。
とは言え、私もあんま話し上手じゃないから大人し過ぎる人は会話弾まなそうでダメだし。
というコトできっと相手が話してくれる方がイイかなぁ~というコトで○。


Q8: 料理や掃除をまめにやってくれる人より、亭主関白な男がいい。

×

散々うちの親を見てるのでもうイヤです!(`へ´)
今の時代は女の人も働く時代。
両方共働いてるならお互いに分担すべき!
 

Q9:お世辞上手な人より、正直で多少口下手くらいの男がいい。

×

やっぱり褒めて褒められてのGIVE & TAKE。
褒められて嬉しくない人なんていないし、気持ちで伝わってても言葉にされると嬉しいしね~
結構私も単純なんで、ウソでもおだてれば木に登っちゃうカモ。(^0^)


Q10: 女の人に家庭的であることを求める人より、お互いが独立している関係を望む男がいい。



男女平等!
お互いに精神的にも経済的にもちゃんと独立した大人の関係がイイなぁ。
でも、助け合えるトコは助け合って、補えるトコは補い合う、持ちつ持たれつの関係がよろしいかと思われます。


Q11: 結婚願望の強い人より、「縁があれば…」程度に考えているくらいの男がいい。



あんまガッツいてるのもちょっとねぇ・・・(¬_¬)
まあ、その相手と自分の年齢にもよるかもしれないけど。


Q12: 食べ物にこだわりのある人より、がつがつなんでも食べる人がいい。



超Pickyな私が言うのも何ですが、好き嫌いない人のがイイなぁ~(´▽`)
自分が何かご飯作ってあげた時とかにいっぱい食べてくれたら嬉しいし♪


Q13: 「外見なんて関係ない」と言う人より、多少女性の容姿やファッションにうるさい男がいい。

×

自分の服は自分で気にするのでそれ以上グチグチと女々しく色々言わないで欲しいカナ。
好みの服とか言うくらいはイイけどね~


Q14: 常に自分の前で格好良くふるまう人より、多少格好悪くても自然な姿を見せてくれる男がいい。



結構カッコつけちゃう感じの人好きかも・・・
だけど、自分にはやっぱり自然体でいてくれる方がお互い楽だよね、きっと。


Q15: キレイな王子様タイプの人より、ワイルドで男らしい人がいい。

×

遼子ちゃんと同じくキレイ系好きだなぁ♡
ノースリーブとか着る人より、ジャケットとかさらっと着こなしちゃうタイプのが好きカモ。(^-^)

   
Q16: ごめんと素直に謝ってくれる人より、照れて素直に謝れない男がかわいい。

×

男女関係なく、言うべき時に言うべきコトはきちんと言わなきゃね~
自分の非を認められないで頑固に謝れない男はダメ!(女の子もだけど)


Q17:次に回す人6人。

げんさん
Ai
優ちゃん
もりもと
歯ぐき
さおり☆さおり

Tuesday, May 09, 2006

シークレット&恋愛バトン

<シークレットバトン>

【Q1】いない
【Q2】いるかも
【Q3】1、2
【Q4】2、1
【Q5】カワイイとカッコイイの間
【Q6】胸板かなぁ・・・
【Q7】ない
【Q8】分かんない(何かと理由をつけて会おうとするとか?)
【Q9】1.5(?)
【Q10】上
【Q11】会ったらまた好きになりそーだから、もう会いたくありません!(≧д≦)
【Q12】次にまわす人5人
I'm thinking...hmm(-_-)
-----------------------------------------------------------------------------

<恋愛バトン>

◆1.デートの時、相手が理由もなく1時間遅刻したら?

一応理由を聞いてみて、はぁ?っていう内容ならご立腹。
って言ってもきっとまあそんな事もあるよねーなんて言って許しちゃいそーだ・・・


◆2.デートの時、相手が、ありえないような服装だっら?

次も似たような感じでくるなら、それとなく自分の好きな服装とかを言ってみるかも。

  
◆3.デートの時、相手が携帯ばかりいじっていたら?

「忙しいの?」と聞くかも。

   
◆4.ご飯を食べて、会計に行こうとした時に相手が「ちょっとトイレ行ってくるから、先に行って」 どうします?

うーん、先に払っとく?

   
◆5.相手の人とお揃いの携帯にしたい!! とか思ったことありますか?

安くなるなら同じ会社にしたいかも。
でも、好みなんて人それぞれなんだし、柄とか機種まで別に同じにする必要はないと思う。


◆6.付き合ってまだ1ヶ月。
親に紹介してほしいと相手に言われたらどうする?

どーだろ・・・

  
◆7.大好きな人から結婚を申し込まれました!! 即返事がほしいって。

Depends on 自分の自立度。
結婚できる精神力、資金力とかがちゃんとしてないのに安請け合いできないなぁ


◆8.次にバトン回す人。 ※必須でお願いします※
   
げんさん。
ゆか
ムック
かずみん
Naomi

Saturday, May 06, 2006

Last Party

Yesterday, some of my friends graduated from UCO.
One of them is a really good friend since we came to America.
She was in same college in Japan though we didn't know each other and had never even talked then.
However, we came to America together at the same time, became roommates, and went to English Language Institute, went back to Japan together in summer and hang out a lot in Oklahoma.
Whenever I hang out with her and her boyfriend, I enjoy spending time with them.
She is kind and funny and also makes me feel comfortable to talk.
She is like my sister and a best friend as well. So I like her. :)
She and her boyfriend will go back to Japan soon.
Thus I wanted to have a gradutation & farewell party for her and her boyfriend.

I prepared food and a cake, decorated a room, and invited their good friends.
At least, I enjoyed the party with them. But also, I feel sad. :(
Cause after they went to Japan, I wouldn't be able to hang out with them easily like now.

An encounter is a great moment but farewell is really sad.
But still I can hang out with them before they left.
I'm gonna enjoy left just some days with them.